top of page

Coordonator

Irina Constantinescu_edited.jpg

Irina Constantinescu

Coordonator rețea profesori

   Directoarea școlii Matei Gr. Vlădeanu din Cândești-Vale, Dâmbovița, profesor de geografie și istorie, fondator și director executiv pro-bono al Fundației Comunitate Dâmbovița. Este membru activ al comunității Aspire Teachers din 2016, lider regional pentru comunitatea de practică a profesorilor deschiși să învețe și să colaboreze și parte din rețeaua Edu Networks. Coordonează profesorii din cadrul proiectului „Educație la înălțime”. Mai multe despre Irina, aici.

Profesori: Team Members

Profesori

cristina dudan.JPG

CRISTINA DUDAN

   este profesoară de biologie la Colegiul Național „Radu Negru” din Făgăraș, laureată Merito. În Sibiu a urmat Facultatea de Științe ale Naturii, Ecologie și Protecția Mediului. Gândește în proiecte mari, prin care elevii să vadă că ceea ce învață la școală se aplică în viața de zi cu zi, proiecte în care biologia se combină cu desenul ori geografia. Mai multe despre Cristina, aici.

5 Adriana Balaj.jpeg

ADRIANA BALAJ

   este profesor de istorie la Școala Gimnazială nr 1 din Timișoara și Școala Gimnazială Babel Timișoara. Activând, într-o școală privată, dar și la o școală de stat în care lucrează cu grupuri vulnerabile. În ambele școli predă istoria într-un mod atractiv și creează un spațiu de învățare în care fiecare copil se simte apreciat, valoros. Adriana este absolventă a Universității de Vest din Timișoara, licențiată în istorie, a absolvit și un program de masterat în specializare, dar continuă învățarea fiind în prezent student masterand în domeniul educațional în cadrul Universității de Vest din Timișoara.

     Este vicepreședinte al asociației Inițiativă în Educație din Timișoara, în cadrul căreia coordonează un club de lectură pentru profesori și pasionați de educație. Dorința de a fi parte  din proiecte inovatoare în educație a facut-o să se implice și în proiectul Educație la Înălțime prin care a susținut o serie de lecții live cu drona din locații istorice naționale, dar și în premiera internațională transmițând o lecție din Troia, Turcia.

   Activitatea i-a fost recunoscută prin premiul Merito 2021, când a fost premiată la nivel național alături de alți 10 profesori de top din România.

site.jpeg

ADRIANA LEFTER

   este învățătoare și directoare la Școala Gimnazială „Elena Doamna” din 2011. Este formator CCD Galați, Ambasador eTwining, Ambasador Scientix, „Creator de educație” premiată în 2019 programul național CRED pentru proiectul cu tema Abordarea STEM în învățământul primar. Adriana este membră Aspire Teachers din 2017. A absolvit Liceul Pedagogic „Costache Negri” Galați, Facultatea de Științele Educației la Universitatea București și urmează cursuri de Management Educațional la Universitatea București. Mai multe despre Adriana, aici.

10 Doru Castaian.jpeg

DORU CĂSTĂIAN

     este profesor de Filosofie, Liceul de Arte “Dimitrie Cuclin”, Galaţi – profesor MERITO 2018, metodist la Casa Corpului Didactic Galaţi, doctor in filosofie. Autorul cărții ”Cum si de ce (mai) educam?”.

„Eu încerc să fiu genul de om exact cum aș vrea să îi văd pe ei devenind la final. Să fiu uman, cald, serios, interesat de ce fac. Să fiu un soi de exemplu viu că se poate”, spune Doru Căstăian.

Nicu Bujor.JPG

NICU BUJOR

  este învățător la Școala „Mihail Sadoveanu” din Bacău. Lecțiile lui sunt un spectacol, nu degeaba are în cv  experiența de manager în organizarea spectacolelor Gașca Zurli. Printre proiectele create de el se numără seminarul pentru părinți „Pregătit pentru pregătitoare", în care demontează mituri despre clasa pregătitoare, și „Povești matematice", o abordare diferită a matematicii pentru învățământul primar. Are în plan un program de schimbare a percepției despre școală și învățare și un „Ghid de energie" pentru profesori.

EBG09392.JPG

MARCEL BARTIC

   predă istorie de 17 ani, scrie articole despre educație în publicații precum Republica și are o emisiune săptămânală la Europa FM. “Sunt la catedră de prin 2004, am predat pentru prima dată istorie unor copii din Școala Gimnazială Grozești, de pe malul Prutului. Am stat aproape doi ani acolo și a fost cred, cea mai bună școală de pedagogie pentru mine. Au urmat câțiva ani în care am predat și în alte școli din mediul rural, undeva, prin 2000, m-am titularizat în București, după 2-3 ani am început să mă conectez la învățământul particular, unde oportunitatea pentru mine a fost de a interacționa cu alte sisteme de învățământ, cu alte principii.”

1 Mirela Spita.jpeg

MIRELA SPIȚĂ

    este profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” Bacău. În 2011 a câștigat trofeul „Învățătorul Anului” oferit de Fundația de Excelență în Educație, este dublu finalistă a Competiției naționale Creatori în educație, activează în Asociația Aspire Teachers de la prima Academie organizată în 2015, iar din 2020 este Profesor Merito. A studiat la Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, în prezent fiind doctorand la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău.

    Pentru Mirela, să fie învățătoare înseamnă un mod de viață, înseamnă să iubească elevii care vin către ea, să îi susțină în dezvoltarea lor, să inoveze continuu, așa încât să îi provoace să-și rotunjească devenirea și, prin ei, să înțeleagă ea însăși cum să-și desăvârșească vocația.

 

2 Ion David Parneci.jpeg

ION DAVID PÎRNECI

   este profesor de Istorie şi Educaţie Socială la Școala Gimnazială nr. 1, com. Sohatu, jud. Călăraşi, profesor MERITO 2022.

      „Profesorul nu este un livrator de conținut, ci un ghid pentru viitorii adulți”, spune Ion David Pîrneci. „Eu cred că orice fișă de lucru, proiect, referat este o provocare pentru elevi și, dacă reușesc să treacă de aceste provocări, vor avea încredere în ei și așa pot trece peste orice încercare a vieții. Dacă se întâmplă să nu reușească, atunci profesorul trebuie să îi ghideze în așa fel încât elevii să înțeleagă că nimic nu este complicat, ci trebuie doar să persevereze.”

3 CRISTINA BRANEA.jpg

CRISTINA BRANEA

    este profesoară de biologie la Colegiul Național „Unirea” din Târgu Mureș. Predă la liceu, dar anual are și cel puțin o clasă de gimnaziu. Face învățarea ușoară elevilor prin exemple practice. În fiecare an are elevi care ajung la olimpiada națională de biologie și zeci de elevi merg la Medicină datorită ei. Își dorește ca sistemul de educație din țara noastră să aibă o abordare transdisciplinară, așa cum a văzut la bursele din Japonia și Marea Britanie. „Nu aș găsi nimic altceva să iubesc așa de mult cum iubesc să fiu profesor”, spune Cristina Branea.

4 consuela Coltan.jpg

CONSUELA COLȚAN

    este profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Nr. 280 din București. Este absolventă a Facultății de Sociologie și Asistență Socială, profesor metodist, mentor, un om preocupat mereu de inovație în educație. Pasiunea și creativitatea în proiectarea activităților didactice școlare și extrașcolare i-au fost recunoscute prin câștigarea premiilor ”Creatori de Educație” în anii 2019 și 2021, în cadrul CRED-Concurs Național de bune practici organizat de Ministerul Educației, dar și prin acordarea premiului ”Profesori de 10”, de către Consiliul Național al Elevilor.

   Membră a Aspire Teachers, Consuela Colțan este recunoscută în comunitatea cadrelor didactice prin modul ei unic de a preda și de a-i face pe copii să perceapă învățarea ca pe o aventură. În calitate de Ambasador Onorific al Campaniei ”Școala în natură”-LEFA,  ea consideră că educația nonformală și cea outdoor pot fi integrate cu succes în educația formală, generând creșterea calității învățării, dar și instalarea stării de bine atât pentru elevi, cât și pentru profesori.

Screenshot+2021-06-14+at+15.34.32.png

ANTONETA ÎMPUȘCATU

   este profesoară de fizică, chimie și biologie la Școala Gimnazială „Ion Creangă” din satul I. C. Brătianu, județul Tulcea, și din 1996 este directoarea școlii, laureată Merito. Absolventă a Facultății de Chimie-Fizică din cadrul Universității București în anul 1988, predă științe exacte plecând de la experimente, exemple din jur, din gospodărie și apoi deduce împreună cu elevii adevărurile științifice. Locuiește în Galați și face naveta zilnic cu bacul pentru a ajunge la școală mică ce găzduiește și îndrumă 102 copii. Mai multe despre Antoneta, aici.

6 COSTIN ENACHE.jpg

COSTIN ENACHE

     este absolvent al Facultăţii de Biologie din Bucureşti și a fost profesor de biologie, germană şi tehnologia informaţiei la Şcoala gimnazială din Sânpetru, judeţul Braşov. A terminat un master şi este în prezent doctorand. Orele sale de biologie sunt mereu ieşite din tipare. Le explică elevilor cu exemple practice, din viaţa lor cotidiană, cum circulă sângele în vene, ce sunt celulele, cum se creează legăturile dintre copaci şi, foarte important, la ce le folosesc toate aceste informaţii. „Cel mai important este să îl faci pe copil să vrea să înveţe – una dintre marile probleme ale sistemului de învăţământ. La noi se învaţă pentru notă, nu pentru dragul de a fi mai bun, de a şti mai multe decât ştiau ieri“.

7 Sofia Gaspar.jpeg

SOFIA GAȘPAR

    Mă numesc Sofia-Alexandra Gașpar și sunt profesoară de Istorie la Colegiul Național Pedagogic ,,Regina Maria” din Deva, județul Hunedoara. Sunt pasionată de domeniile educației, istoriei și alpinismului. Sunt absolventă a Facultății de Istorie și Filosofie din cadrul  Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, nivel licență și master în domeniul istoriei moderne și al socioantropologiei. Consider că reforma sistemică începe cu fiecare dintre noi, de aceea în cadrul orelor de istorie abordez trecutul omenirii prin prisma multiperspectivității.

8 Daniela Cetean.jpeg

DANIELA CETEAN

    este una dintre cele mai iubite profesoare din Alba-Iulia. Predă istoria la Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia. ”Eu sunt un om șugubăț. E greu să fii atent 50 de minute. Ca profesor, ești ca un artist care evoluează pe scenă. Când ți-ai pierdut publicul trebuie să faci ceva ca să îl reanimezi. Introduci o șopârlică, ori o snoavă legată de un personaj istoric, un banc, o definiție mai amuzantă.”, spunea într-un interviu Daniela Cetean. ”Școala m-a ajutat să-mi revin după momente grele, a fost locul unde m-am regăsit și reinventat. Este casa mea, fără discuție. Investesc aici suflet, energie, dragoste. Exact ca acasă”.

9 Anda Culisir.jpeg

ANDA CULIȘIR

    profesoară de biologie la Liceul „Onisifor Ghibu” din Cluj, laureată Merito, predă Biologia și o face altfel, într-un mod distractiv, creând o relație de încredere cu elevii săi și conectându-se la nevoile lor. ”Acesta este momentul tău din viață cel mai fain. Acum înveți cele mai multe lucruri și acum devii mai deștept de la o zi la alta”. Este gândul cu care Anda Culișir intră în fiecare zi la clasă.

CristinaCiocoiu.png

CRISTINA CIOCOIU

  este profesor titular de geografie, pasionată de călătorii și lectură, cu o experiență de 13 ani, la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova. Îi place să predea orele de geografie mai ales în aer liber, îmbină metodele moderne de învățare cu tehnologia și urmărește o predare centrată pe elev pentru a dezvolta competențele secolului 21. Cristina coordonează în propria școală Programul Mondial Eco-Școală, Programul Național Patrula de Reciclare. De asemenea, este responsabila Comisiei Multiplicatorul Informației Europene, astfel că pasiunea de a călători le-a insuflat-o și elevilor săi atrași de proiectele Erasmus+.

11 Dan Solcan.jpeg

DAN SOLCAN

     predă din 1993 istoria la Colegiul Naţional „B.P. Haşdeu” din Buzău. Este inițiatorul și coordonatorul Clubului 3,14 și Profesor Merito 2017. Dan Solcan a obţinut doctoratul în Elveţia, cu o lucrare la care a scris nici mai mult, nici mai puțin de 12 ani şi pe care a ales să o publice la o editură pariziană.

     Dan Solcan este profesorul de istorie care vorbește la orele sale despre filme, artă sau publicitate. Predă interdisciplinar și face legătura cu domenii de interes pentru elevi. Îi încurajează să gândească singuri, să facă legătura între informații, să le aplice în viața de zi cu zi. Este profesorul care ajută tinerii să înțeleagă că istoria înseamnă mai mult decât o materie prăfuită despre trecut.

12 COSMINA DRAGOMIR.JPG

COSMINA DRAGOMIR

    este profesor de  arte vizuale la Liceul Teoretic ”Sfinții Trei Ierarhi” din București. Este artist plastic şi pedagog. A absolvit Universitatea de Artă Bucureşti, Facultatea de Arte Decorative şi Design, secţia tapiserie contexturi, la clasa profesor Theodora Stendl. Este doctor în arte vizuale al Universităţii Naţionale de Artă Bucureşti.

Are o bogată experienţă pedagogică: susţine de peste zece ani un curs de arte vizuale pentru copii preşcolari şi şcolari, a iniţiat şi coordonat concursuri de arte plastice pentru copii, antrenează elevi pentru a participa la concursuri internaţionale de desen şi pictură.

13 Viforel Dorobantu.jpeg

VIFOREL DOROBANȚU

     este profesor de fizică și de informatică, absolvent al unui masterat în management educațional (în anul 2011), cu studii postuniversitare în Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC). Este director al Școlii numărul 1 din comuna Curcani (județul Călărași), un exemplul viu că există educație de calitate în mediul rural. Înțelegând nevoia de schimbare a școlii românești și de corelare a metodelor de predare cu nevoile copiilor, în anul 2019, Viforel Dorobanțu a început dotarea fiecărei clase cu câte un calculator și un televizor conectate la internet prin fibră optică.

   ”Dacă nu începem să facem o școală pentru copii, degeaba mai facem școală”, spune Viforel Dorobanțu. Cu sprijinul mediului ONG, la școală și la grădiniță, au fost organizate cluburi de lectură pentru elevi și pentru părinții preșcolarilor și ore suplimentare gratuite pentru copiii din clasele primare.

thumbnail.jpg

IOAN DANIEL BARBU

   este profesor de istorie/geografie la Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” și la Colegiul Economic “Dionisie Pop Marţian” din Alba Iulia. Merge pe ideea că poate influenţa enorm tinerii cu puterea exemplului personal și susţine că va reuşi să formeze tineri responsabili, educaţi, care să înţeleagă către ce se îndreaptă omenirea şi vor şti astfel să-şi croiască drum spre un viitor bun pentru ei şi pentru noi, ceilalţi.

    Obiectivul său nu este de a le umple elevilor memoria cu informaţii inutile, ci de a forma personalităţi, oameni capabili să se adapteze la schimbările societăţii contemporane, care să facă faţă provocărilor ei, să înveţe permanent, să trăiască frumos și să lase un semn deosebit al trecerii lor.

    Ioan Daniel Barbu aplică metode de educaţie non-formală la ore şi în diversele activităţi extracurriculare. Predă informaţii de bază şi utilizează mult spaţiul orizontului local (drumeţii în jurul oraşuluii, acţiuni de ecologizare, discuţii cu bătrânii oraşului despre istoria locului). Astfel, copiii pornesc în misiunea cunoaşterii de la local la universal, de la clasă la lume, de la camera fiecăruia la spaţiul nelimitat.

d006056b-15cc-43da-8333-c6b1732710f4.jfif

GRAȚIELA POPESCU

       a studiat 12 ani de vioară și pian la Liceul de Artă "Ionel Perlea" din Slobozia, continuând apoi cu studiul în Științele Economice, Universitatea Națională de Muzică  și Științele Educației, obținând trei diplome de licență si un masterat în Științele Comunicării.

     Ca specialist în comunicare muzicală ea descoperă talentele la orice vârstă și cu răbdare și profesionalism, încurajează și dezvoltă aptitudinile de comunicare prin sunet muzical, insistând pe antrenament vocal specific fiecărui cursant.

sf+gheorghe_edited.jpg

ADNANA PĂTRĂȘCOIU

   este directoarea Școlii Gimnaziale din Sfântu Gheorghe și profesoară de limba franceză, limba engleză, limba română și coordonatoarea cercului de ecologie din școală. Este co-autoarea mai multor auxiliare didactice pentru limba și literatura română, ghiduri de educație ecologică, programe de discipline opționale având ca tematică Dunărea și Delta Dunării și protejarea mediului înconjurător. Consideră că este esențial ca elevii să înţeleagă inter-relaţiile dintre oameni şi mediul înconjurător, să fie conştienţi de relaţia lor cu natura şi mai ales să joace un rol activ în protecţia mediului înconjurător.

Ioana Hochia2.jpeg

IOANA HOCHIA

   este învățătoare la Colegiul de Arte din Baia Mare și alumnă Aspire Teachers. În urmă cu 14 ani și-a dat seama ca îi place să lucreze cu copiii. Este fondatoarea centrului EdukAction din Firiza, unde a dezvoltat împreună cu partenerul său, Adi, un adevărat hub educațional pentru copiii din familiile modeste. Îi place să lucreze cu copiii și se implică ori de câte ori e nevoie. Faptul că ajută îi dă încredere și o determină să meargă mai departe.

thumbnail.jpg

CARMINA VAKULOVSKI

     este învățătoare, profesoară de educație socială și pedagogie la Liceul „Andrei Mureșanu” din Brașov, facilitator în Mentalitate Deschisă în Educație în programul SuperTeach.

 

     Activează în educație de 27 de ani și are experiență de predare la toate nivelurile de învățământ, dar și în calitate de inspector, consilier, formator pentru cadre didactice. Este mentor de practică pentru elevii de liceu de la profilul pedagogic, dar și pentru studenți. Este membru al Comisiei naționale pentru învățământ primar și al Comisiei pentru discipline socio-umane. Fondator al primei reviste on-line, TIUK!, administrator al grupului PARTNERS și Aspire Teachers Alumni. Se implică în organizarea de evenimente culturale, din domeniul educațional și activități de voluntariat. Crede în puterea lui „împreună”.

EBG02613.JPG

TEODORA COMAN

Profesoară de limba și literatura română la Școala Gimnazială nr. 18 din Sibiu. Scriu poezie și am publicat, până acum, patru volume, al cincilea e pe drum. Am devenit profesor Merito în 2021.

2d9fe1ad-7de1-4b95-9737-8b0196a16c28.jpeg

MIRCEA BERINDEI

Mircea Răzvan Ionuț Berindei este profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială „Ferdinand I”, sector 2, București. A studiat la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București. 

Cu o motivație puternică pentru învățare și dezvoltarea personală a elevilor săi, transformă sălile de clasă în adevărate laboratoare de cunoaștere, învățare și creativitate, de aceea consideră că orice spațiu poate fi propice pentru învățare, iar sala de clasă poate lua orice formă. 


Prin abordarea sa inovatoare și angajamentul față de fiecare elev, reușește să creeze un mediu sigur în care aceștia să se simtă încurajați să-și exploreze potențialul maxim.


Însă, ceea ce îl diferențiază cu adevărat pe acest profesor este implicarea sa profundă în viața elevilor dincolo de cadrul academic. Îi învață pe elevi nu doar să învețe, ci și cum să devină oameni buni, autentici și responsabili, cu o viziune amplă asupra lumii, formând puternice caractere.

Profesori: Team Members
bottom of page